تبلیغات اینترنتی
چرا بايد ديگران را ببخشيم؟!
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

چرا بايد ديگران را ببخشيم؟!

بخشش ميتواند مسير زندگي افراد را عوض كند. البته نه بخششي كه به معناي فراموش كردن و پاك كردن گذشته است، بلكه بخشيدن به معناي واقعي و از اعماق قلب و ته دل.

 البته بايد دقت كنيم كه ما نبايد سعي در عوض كردن رفتار فرد مقابل داشته باشيم چراكه كنترل رفتار افراد دست ما نيست اما كنترل خشم و عصبانيت خودمان در دست خودمان است. در اينجا دلايلي براي بخشيدن افراد ذكر مي‏گردد :

۱ - نبخشيدن افراد مانند حمل كردن توده‏اي از بار منفي است كه همين امر موجب اختلالاتي در ذهن و متعاقب آن در جسم انسان مي‏شود. چراكه هر تصوري در درون، انعكاسي به بيرون دارد.

۲ - گذشته‏اي خوب و عاري از تقصير و گناه ديگران باعث شادابي و سرحالي مي‏شود و باعث مي‏شود كه با هر نگاه به گذشته، فقط خاطرات خوش و خوب جلوه كند و با بخشيدن خاطرات بد و منفي خودبخود پاك مي‏شوند.

۳ - بينش افراد نسبت به ما و شخصيت ما بهتر شده و ما را به عنوان فردي با گذشت و مورد اعتماد قبول مي‏كنند همچنين با بخشيدن، فرد مورد نظر را براي هميشه مديون خود كرده‏ايم. (البته اگر خطاي وي به عمد بوده باشد)

۴ - شايد اين شرايط براي خود ما هم پيش آيد و ما نيز روزي نيازمند بخشيده شدن از جانب ديگران شويم. پس قانون كارما را به ياد آوريم و بومرنگ خود را به سمت بخشش افراد پرتاب كنيم تا با بخشيده شدن از جانب ديگران به سمتمان بازگردد.

صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها